منم کوروش شهریار روشنایی ها

سروده هایی از کوروش هخامنش که توسط  سید علی صالحی  بازسرایی شده است :

کوروش کبیر از زبان سید علی صالحی



مردان گیسو بافته من
با نیزه و سپر
از صحاری تفته خواهند گذشت
ما به ساحت آب و آرامش نیلوفران خواهیم رسید
سپاه من آماده
بر بلندی های جهان آرام خواهد گرفت.
ده هزار مرد  مزدا پرست من
ده هزارجاودانان من
با جوشن هایشان همه از فلس فلز
و بالاپوشی از کتان و ململ ارغوان
کمند بر شانه  و
شمشیر شسته به سوهان نور
از کوهستانها بی راه خواهند گذشت
ارابه های عظیم
صف به صف
از افق تا به افق
آسمان را گرفته اند.
سلحشوران سرزمین من چنین اند
فرزندان فره منش من چنین اند
و من سربازانم را دوست می دارم
و من فرزندانم را دوست می دارم
و من به آنان آموخته ام
که راست گوی ودرست کردار برآیند
و به آنان گفتم :
بدی مکنید  تا بدی به شما نرسد
نیکی پیش بیاورید
تا نیکی به پیش بازتان بیاید
و بدانید که پروردگار
مردمان را در شادی  و
شادی را برای مردمان آفریده است
و او که شادمانی را از مردمان بگیرد
بی شک از گماشتگان شیطان است
اینها همه چیزی از من خشنود است
خداوند، آدمی، عقاب، گندم و گوزن
رودها، کوه ها، دامنه ها،  دریاها
و من شاه شاهانم
جلال دانایی و
منزلت آدمی ام
چراغدارچهارجانب جهان.
من فرزند پاکی ها
بر این سنگ سرد نوشتم:
هیچ یوغی برازنده انسان نیست

***

زمین نوآباد
زیست گاه آدمی است
گرامی اش می دارم.
آدمی آبروی زمین است
حرمتش می دارم.
باشد که از من و مردمانم راضی باشند.
باشد تا مردمان از من درست کردار
خرسند باشند.
باشد که شکست خوردگان ازمن درست گفتار
خرسند باشند
بدانید که شفاعت کوروش بی کرانه است
پس مهراسید ای مظلومان
زیرا همه درامان من اند
من هرگز دوستدار ظلمت و اضطراب نبوده ام
چرا که بخشندگی ،  باور من است
و آیندگان بدانند
جزبردشمن لجوج و
جزبرمهاجم جبار
شمشیر بر نکشیده ام
به حاکمان هفت اقلیم می گویم:
بر مظلومان و مردمان شمشیر نکشید
زیرا روزی بر شما شمشیر خواهند کشید
بزرگ باشید
بخشنده باشید و بی بدیل
من هرگز هیچ شکست خورده ای را
تحقیر نکرده ام
من هرگز هیچ اسیری را دشنام نداده ام
همیشه، هرکجا، همگان را گرامی داشته ام
زیرا مدارا مکتب من است.

                                                                                    کوروش کبیر و سید علی صالحی

 

سید علی صالحی

این کتاب نیاز به تبلیغ ندارد ولی حتما بخریدش

کتابه جالبیه مطمئنم خوشتون می یاد .

نظرات 2 + ارسال نظر
هادی دوستار کوروش بزرگ پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:35 ب.ظ http://www.P30download.h.Mihanblog.com

سلام از وبلاگ شما دیدن کردم وبلاگ بسیار جالب و زیبایی دارید میخواستم بدونم که این کتاب رو باید از کجا بخرم متشکرم (کتاب کوروش و علی صالحی). متشکرم به وبلاگ من هم سری بزنید و اگر حاضر به تبادل لینک هستید پیغام بگزارید بازم متشکرم دوستار شما و کوروش برزگ هادی

حوا دوشنبه 22 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 03:41 ب.ظ http://http://mordegan70.blogfa.com/

سلام
کوروش راست می گفت
هرکه در اندیشه ی ازار باشد از گماشته های شیطان است و ما همه گماشته ی شیطانیم
تا به کی ؟؟؟ غرق در فرهنگ گذشته باشیم وخواب فرهنگ غنی ببینیم
اقای عمران صالحی
و شما ابستن عزیز
باید برخاست
و به تمام دختراتن و پسران اموخت جنسیتشان را دوست بدارند
غرب زده نباشند
اسلام را اموخت
خدا را شناساند
از خواب خرگوشی بلند شو
فرهنگ هزار ساله ی مان دارد ویران میشود
بلند شو و به یاد جوانان بیاور
ما ایرانی هستیم
شاید تو راست بگویی اما این جا هیچ کس کوروش را به یاد نمی اورد
این جا عصر عصر غرب است
دلم برای یک ایرانی با فرهنگ اصیلش
با سادگی و سازندگیش تنگ شده
یک ایرانی سراغ نداری ؟؟؟؟؟؟
یکی شبیه کوروش ؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد